ELR Home   Create recipe   Resource page   My recipes/favorites

Coil Building show offs!


#2188

Hell yeah!

Haven’t got there yet…lol
I’m planning on wrapping it up today. Don’t worry I promise I’ll post pictures of them! Unless I fuck it up somehow, in which case I’ll post a picture of me crying… :joy:


#2189

I used to want to do fancy looking coils. But the effort quickly outweighed the benefits and I eventually settled on easy-bake FC’s. Even doing it only every few months was too annoying for me.

Looking forward to seeing the results, hopefully not tear-soaked.


#2190

:laughing: Well Vapey! Someone’s certainly excited and anxiously awaiting your next “unveil”! :grinning:


#2191

Its about to happen… :crossed_fingers::crossed_fingers:


#2192

I enjoy seeing the accomplishments of fellow vapers. And if it’s an especially attractive fellow vaper, bonus. I’m not dead yet, sue me! :wink:


#2193

Aww makin me blush over here… :blush:


#2194

THE SUSPENSE!
I just cant…


#2195

Alrighty, here they are! Ohmed out at .18ohms each, comes to .36 on the modfather. 4 mm ID, 5 wraps. Slathered them up in Buttered Naughty Girl and I’m very pleased!





#2196

Looks great! What is this Buttered Naughy Girl that you speak of?


#2197

Diketone heaven. :wink:


#2198

Now that, sounds good. Too bad I am a noob with 4 flavors. 2 of them have the triangles though, I had to beg the shop guy to hold on to the CAP vc v1 that I need to make my 2 flavor adv, I didnt even want to try v2.

Bring the diketones! They taste good!


#2199

I’m sure you’ve never heard that before. No worries, I hear it all the time too.

You sure you wrote that right? Sounds back’ds. You’d be halving them in parallel…


#2200

Looks good though!


#2201

Yep, the modfather is a series deck, so it doubles the resistance rather than halving it. Its fuckin great for builds like this!


#2202

Cool, didn’t realize it could swing both ways. By the way I loathe correcting people so that wasn’t my intention; sanity check on my part.


#2203

Haha no worries dude. :wink:


#2204

It’s a 30mm deck too, right? That’s some kinda surface area on that coil lol I love seeing cool coils that aren’t the same old Clapton/alien/staple variations, especially in stainless steel!


#2205

Yep! 30mm, nice and girthy. :wink:


#2206

Once I got my first 30mm atty, I knew I’d never go back. The Iron Maiden, Big Buddha, and Budda v3 (no relation) are all great performers in their respective duties.


#2207

Wow! That’s sharp. Almost a shame to vape with it and get it all gunked up. Way beyond my skill level for sure. Impressive!